PLENER NYSA 2018

OGÓLNOPOLSKI PLENER FOTOGRAFICZNY

,,NYSA – ŚLĄSKI RZYM’’– Maj 2018

W dniach 24-27 maja odbył się nasz kolejny Ogólnopolski Plener Fotograficzny. W najpiękniejszym miesiącu roku, grupa ART FOKUS 13 zawitała do Nysy, zwanej Śląskim Rzymem.

Nysa to miasto pełne historii, wspaniałych zabytków, ale i niezwykłe miejsce dla wypoczynku i fotografii niezależnie od pory roku. Dlatego tym razem to w tym mieście postanowiliśmy się spotkać i razem fotografować. Mieszkaliśmy w centrum miasta w pięknym, zabytkowym Dworze Biskupów Wrocławskich, który odrestaurowany przez właścicieli wygląda okazale.

Wiosenne i wyjątkowo ciepłe dni spędziliśmy zwiedzając i fotografując Nysę, Moszną, Kopice, Skorochów i okolice a także miasteczko Jesenik w pobliskich Czechach.

Bardzo wczesnym rankiem podziwialiśmy wschód słońca nad Jeziorem Nyskim z pięknymi plażamiSkorochów i Głębinów, a kolejnego poranka – nad zamkiem w Mosznej.
Dolny Śląsk zauroczył nas zabytkami, bliskością gór i jezior odsłaniając niezapomniane i piękne widoki, pod wrażeniem których będziemy jeszcze długo…

Podczas spaceru fotograficznego po Nysie, usłyszeliśmy wiele ciekawostek historycznych i zobaczyliśmy; Bazylikę Mniejszą św. Jakuba i św. Agnieszki, Kościół Piotra i Pawła, Dwór i Pałac Biskupów Wrocławskich, Rynek Solny, Bibliotekę i aule Carolinum, Fontannę Trytona, Dom Wagi Miejskiej, Bastion św. Jadwigi, wieżę Ratuszową, Ziębicką, Wrocławską i wieżę Ciśnień oraz wysokie obwałowania i bramy wojenne. Za te wyjątkowe doznania podziękowania składamy naszej przewodniczce Pani Krystynie Dubiel.

Odbyliśmy także ciekawe i owocne spotkanie z Panem Anatolem Bukałą, naczelnikiem wydziału kultury, sportu, turystyki i ochrony zabytków UM w Nysie. Licząc na dalszą współpracę dziękujemy za ciekawe opowieści o Nysie oraz materiały promocyjne.

Podziękowania kierujemy również: Panu Robertowi Leszczyńskiemu za gościnę, Panu Edwardowi Hałajko Dyrektorowi Muzeum Powiatowym w Nysie, za wypożyczenie mam ram na wystawę, Panu Stanisławowi Rogulskiemu za możliwość promocji grupy i imprezy w nyskim Radio ONY, Panu Marcinowi Miłkowskiemu za wywiad telewizyjny i nagranie materiału dla telewizji opolskiej oraz Radio Nysa za audycję.

Nasz pobyt w Nysie uświetniła wystawa naszych zdjęć na Dworze Biskupim pt. ,,Portret Nieoczywisty’’ zaprezentowana w klubie ,,Mono Stereo’’; wystawę można będzie oglądać do 18.06.2018r.

Twórczą interpretację fotograficznych walorów ziemi nyskiej i szukanie śladów historii w całej Polsce, będziemy mogli podziwiać już 17.08.2018r. na wystawie Art. Fokus13 pt.: ,,Śladami historii’.

Wystawa i wernisaż odbędą się w Muzeum Powiatowym w Nysie, na które już dziś serdecznie

zapraszamy.

Wymiana doświadczeń, integracja środowiska fotograficznego, doskonalenie warsztatu w gronie przyjaciół i ludzi podzielających pasję, to sama przyjemność.

Dobra zabawa, spotkania towarzyskie, koncerty muzyczne, które z okazji towarzyszących Dni Nysy odbywały się tuż obok naszego miejsca zamieszkania, dały nam wiele radości.

Długie wieczorne dyskusje pozwoliły nam po raz kolejny wracać do domów z przekonaniem o wielkiej mocy i wartości fotograficznych przyjaźni łączących naszą Grupę.